Alla inlägg under juni 2008

Av Linnea - 29 juni 2008 20:44

Fotbollsfinal och dumjohan glömmer bort!

Han ringde nyss och bah "feelåt, jag är i stan..wäwäwäwä. ses imorgon. ringer när jag kommer hem..wäwäwäwä "..pffss!Grrr...


När jag ändå pratar om dig,Johan, kan jag tala om att det är en jävla flugjävel här som jag tänker dra av vingarna på snart. Du får åka till djursjukhuset ensam med honom den här gången för du är svikarn.


Jag var på kurs på Körskolan med mamma idag. I fem timmar. Det var otroooooligt intressant. Nej.


Dagens grej: Det okända

Dagens dryga: Kurs på körskolan

Dagens skratt: Mamma


Nu ska jag kolla på fotbollen.


Hej igen. Nu när det är paus i fotbollen ska jag uppdatera flug-läget. Jag mår dåligt. Flugan passerade en gång för mycket. Jag slog.Jag träffade.Hårt.Sen tog jag upp den. Den levde. Mamma blev jättearg på mig när jag sa att jag skulle plåga den. Jag sa att jag skulle plocka av ben och vingar. En i taget. Sen skrattade jag rått. Mamma sa "Nej, Linnea. Jag mår illa!"

Vid det laget hade även jag insett att det var beyond all evil. Plötsligt gick det upp för mig att jag var tvungen att avliva den lilla flugan jag höll i min hand. Den såg på mig med sorgsen blick. Jag kunde se hur ont han hade. Jag tog med honom ut för att låta honom somna in och sedan begrava honom. Oturligt nog tappade jag honom nånstans ute och han försvann. Ikväll kommer en stackars fluga dö en plågsam död i vår trädgård. Det är mitt fel.

 Så lyd mitt råd: Sätt dig inte bakom ratten när du druckit.


Dagens låt: Finch - Stay with me

Av Linnea - 28 juni 2008 16:56

Mtv står på i bakgrunden( Jag väntar ju på att The Hills ska börja när som helst...) skummaste videon. Jag förstår ingenting. Men det är okej.

Jag är jättejättesjuk och jag tycker jättejättesynd om mig själv.

 Min nacke dödar mig långsamt.


Har deppat och legat i sängen och soffan i flera dagar. Idag fick jag en terapi-tripp bland gröna ängar och kossor. Det lättar alltid lite.

Fick lyssna på en låt som är helt galet jättefin och gör mig helt galet jätteblödig. På Jossans och Markus bröllop sjöng Oskar den och spelade gitarr till.( Han är för övrigt fruktansvärt duktig och får mig att rysa när han sjunger.) Hans version är ännu vackrare än orginalet!


Nu börjar The Hills. Jag återkommer!


hej hopp igen.

De visade bara ett avsnitt idag. Men det var sjuuuukt bra!
Spencer har blivit så jävla dumpad. Moahahahahaha.

Och Lo är en äcklig bitch.


Nämde jag att jag är sjuk?


Missa inte VM från 1958. Sverige - Brasilien


Dagens låt: Heather Nova - Like lovers do

Av Linnea - 27 juni 2008 00:15

Johan sover.Tråkpelle ska upp klockan 4.

Jag sitter och skrattar åt barn som slår sig.

Sjukhuset. En mamma kommer in med sitt barn. De har frontalkrockat med en lastbil i 110 km/h.Mamman har skadat foten men båda har överlevt. Mamman talar flera gånger om det mirakulösa, hennes son har inte fått en skråma. Då kommer pappan in i rummet, lyfter barnet ur vagnen och sätter ner pojken på golvet. Han traskar med full fart rakt in i en säng av stål och slår i huvudet råhårt. Jag dör.


Sen har jag suttit och tittat på grymma filmer med Eero Ettala, bland annat White Balance och Lost in Transition. By the way så minns jag en S-special Snowboardfilm där Shaun White medverkar som 11-åring. Tror det ska finnas på youtube också.


Övrig information:

  • Jag har feber
  • Jag har hard core-ont i halsen
  • Jag är jävligt trött
  • Jag tycker om kor
  • Sagan om Ringen står på i bakgrunden - det är ett jävla liv. "Noooooo FRODO", "WHoooooaaaa", " DOOOOOOWN", " would you destroy it? HUH? HUH?!!"
  • Jag funderar seriöst på att gå och lägga mig snart. (men nu börjar Jackass på mtv så jag blir nog kvar en stund.)

Dagens låt: Skillet - Whispers In The Dark

Av Linnea - 26 juni 2008 13:24

ingen sa att det skulle bli såhär.


det kanske inte går trots allt.

när ingenting betyder mer.

får jag plats i din famn?

släpper du nu så faller jag.

jag håller fortfarande på att lära mig.

jag försöker lita på dig.

jag är ledsen men jag kan inte lita på dig.


det regnar men det skiter jag i det betyder lika lite som dina händer när du rör vid mig utan att mena det ta inte min hand om du inte verkligen menar det jag vill skrika sönder lungorna spricka sönder slita loss varje ord ur din mun innan de når mig slår mig till marken färgar mina ögon du gör mig illa


Dagens låt: The Unseen - Scream out

Av Linnea - 25 juni 2008 16:07

förlåt finaste

jag är så ledsen att jag är så ledsen

jag är ledsen att du får se hur det är

jag är ledsen att jag inte kan lova dig nånting

jag är ledsen för att det kommer att bli värre


men jag är glad att jag får vara din. 



Dagens låt: Blink 182 - Always

Av Linnea - 24 juni 2008 14:53

tack Philip.

bästa kvällen.


"knarkinnehav sägeru.."

jag har inte skrattat så mycket på väldigt länge.


Dagens låt : The Animals - Please Don't Let Me Be Misunderstood

Av Linnea - 23 juni 2008 13:35

totalt förkrossad krossad som fingrar mot spegeln i tusen bitar när du lämnade mig ensam på golvet i hallen när ska det egentligen sluta krossa mig jag går i tusen bitar ensam på golvet i hallen hinner känslan ifatt mig räknar kotorna i nacken när du gått och hur många kalorier rymmer tusen kilo ensamhet och kan ljudet av speglar som krossas överrösta hatet som hotar att spränga mig i tusen bitar


genomlever vi döden lovar jag att vi inte ska gå isär igen


Dagens låt: Blink 182 - Violence

Av Linnea - 21 juni 2008 19:59

ge mig något som gör slut på hatet vrid mina lungor vänd dem ut och in slå ut tankarna spikar fast mig låter mig inte andas med kolsyra som hindrar blodet räknar stegen som fingrar mot tinningar dödar mig långsamt går kalla kårar längs vägen följer mig som spår efter något som ännu inte hänt och snälla låt mig slippa ljuset är för starkt jag kan inte se famlar i mörkret tappar fotfästet hatar dig hatar ljuset som får skuggorna att växa i mörkret slipper jag se kan bara känna hatet som pulserar jag vill skära bort allt som är otillräckligt


Dagens låt: The Unseen - So Sick of You

Ovido - Quiz & Flashcards