Direktlänk till inlägg 4 november 2010

Torsdag

Av Linnea - 4 november 2010 20:48

Klockan är 06.34, jag är 7365,616 dagar gammal och jag hatar mitt liv. Hatar sökandet efter bekräftelse, uppgivenheten, känslan av att vistas i en värld där allting är möjligt bara inte i dag och bara inte för mig. Jag hatar mina trygghetsideologier och mina försök att bygga barriärer för att skydda mig själv. Allt är en kamp för att slippa ta ansvar, att begränsa sina möjligheter att lyckas, att förstöra för sig själv innan man kommit någonstans för att slippa falla så hårt. Jag är en invandrare som inte lärt sig språket, som inte vågar anpassa sig, som vägrar släppa sin kultur (för att det är det enda jag har kvar som fortfarande är mitt). Som bygger murar mot den värld som egentligen kunde ha varit min bara för att kunna säga "vad var det jag sa?" efteråt, för att kunna njuta av sin bitterljuva hämnden mot sig själv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 4 november 2010 21:00

Med gråten som växer sig kvävande stor i halsen sluter jag ögonen, andas in din rytm i mitt blodomlopp, känner hur ditt hjärta slår i mitt. Med dina långsamma sömnrörelser mot min rygg repeterar jag allting vi någonsin sagt till varandra, som en suff...

Av Linnea - 4 november 2010 20:51


Ser dig i ögonvrån där du rör dig bredvid mig; jag kan nästan inte andas, så vacker är du. Jag skäms över mig själv, över den jag har blivit och jag vågar inte möta din blick när du sträcker dig efter min hand över köksbordet. Varje antydan, varje up...

Av Linnea - 11 februari 2010 12:52

Numer är jag ett skal som jag inte trivs i på något vis. Vare sig jag, eller hon trivs där vi är nu. I gränslandet. 50/50. Halvtokig. Halvledsen. Halvtrött. Kunde jag åtminstone inte fått vara halvglad? Det är bara jag och min hjärna, mina tankar, ...

Av Linnea - 11 februari 2010 12:48

Jag är så fruktansvärt vilsen. Springer runt runt runt i en labyrint utan början, utan slut, utan någonstanns att ta vägen. Jag vill bara borra ett hål genom väggen och kippa efter lite luft. Nosa på friheten. Lämna allt bakom mig och börja om på nyt...

Av Linnea - 11 februari 2010 12:14


fortfarande vilsen, fortfarande fylld av självhat, ännu skamsen över mig själv. Har gråtit så länge att jag inte känner igen mig själv; smal är inte lika med lycklig, men jag ska säga er att tjock och glad inte rimmar särskilt bra det heller! ...

Ovido - Quiz & Flashcards