Alla inlägg under december 2008

Av Linnea - 13 december 2008 10:08

placerar tankar i kategorier och raderar minnen publicerar lättsmälta rubriker för att slippa redigera krångliga teorier anpassa efter beklämda sinnen och skapa förvirrad oro kring uppladdade inlägg referenser till statistiska mätningar av beslöjade meningar som ni tror att ni tolkar och förstår

Av Linnea - 12 december 2008 13:37

kunde du inte bara ha slagit mig?

slå mig sparka mig gör mig riktigt riktigt illa.

låt mig snälla känna smärtan på utsidan. jag repar mig lättare då.

jag reser mig snabbare. jag vet hur man plåstrar om ett sår. jag vet hur man sminkar över ett blåmärke.  jag vet hur man lagar brutna ben.

kunde du inte bara ha slagit mig?


Av Linnea - 11 december 2008 19:32

jag ska bara genomleva det här

Av Linnea - 9 december 2008 19:46

bryter fingrar mot ilskan som pulserar i venerna vänder jag mot ingenstans och mot dig och mot dina trasiga jeans och vassa knän och spegeln hånar mig med centimeter efter centimer av panik och jag kommer inte ifrån besvikelserna de finns överallt och hur fan ska man förklara hur smärtan smälter och hur jag njuter av att se den rinna i mörka bäckar mot den vita alldeles för vita huden och när ska det egentligen sluta snurra när ska marken stanna under mina vilsna skor varför gör du såhär jag orkar inte rädslan kväver mig om jag ändå kunde berätta för dig om mörka bäckar mot vit alldeles för vit hud och skuggor mot vita väggar som växer kommer närmare är min trygghet och det skrämmer mig att jag kan beskriva marken i detalj men har glömt bort hur himlen ser ut

Ovido - Quiz & Flashcards