Direktlänk till inlägg 11 februari 2010

lite senare

Av Linnea - 11 februari 2010 12:14

fortfarande vilsen, fortfarande fylld av självhat, ännu skamsen över mig själv.


Har gråtit så länge att jag inte känner igen mig själv; smal är inte lika med lycklig, men jag ska säga er att tjock och glad inte rimmar särskilt bra det heller!


Är gråtfärdig, och vill helst att dagen skall vara över innan den hinner ta fart.Tänker man samma tankar om och om och om igen verkar de växa fast. Det spelar ingen roll hur jag skakar på huvudet, de lossnar inte ändå.


Tittar på klockan var tredje minut, men dagen tar inte slut fortare för det. Känner frustration över orden som inte vill till. Jag vill skriva för er, allra helst om kärlek, och känna den där upprymdheten jag brukar känna när jag skrivit någonting fint, färgstarkt eller av betydelse. Men icke. Inga ord. Jag ekar. Känner mig tom. De få tankar som dyker upp studsar fram och tillbaka, framochtillbaka. Men orden, dem kommer inte.

Idag vill jag inte finnas till. Men imorgon kanske. Ja. Isåfall kan vi ju höras då.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 4 november 2010 21:00

Med gråten som växer sig kvävande stor i halsen sluter jag ögonen, andas in din rytm i mitt blodomlopp, känner hur ditt hjärta slår i mitt. Med dina långsamma sömnrörelser mot min rygg repeterar jag allting vi någonsin sagt till varandra, som en suff...

Av Linnea - 4 november 2010 20:51


Ser dig i ögonvrån där du rör dig bredvid mig; jag kan nästan inte andas, så vacker är du. Jag skäms över mig själv, över den jag har blivit och jag vågar inte möta din blick när du sträcker dig efter min hand över köksbordet. Varje antydan, varje up...

Av Linnea - 4 november 2010 20:48

Klockan är 06.34, jag är 7365,616 dagar gammal och jag hatar mitt liv. Hatar sökandet efter bekräftelse, uppgivenheten, känslan av att vistas i en värld där allting är möjligt bara inte i dag och bara inte för mig. Jag hatar mina trygghetsideologier ...

Av Linnea - 11 februari 2010 12:52

Numer är jag ett skal som jag inte trivs i på något vis. Vare sig jag, eller hon trivs där vi är nu. I gränslandet. 50/50. Halvtokig. Halvledsen. Halvtrött. Kunde jag åtminstone inte fått vara halvglad? Det är bara jag och min hjärna, mina tankar, ...

Av Linnea - 11 februari 2010 12:48

Jag är så fruktansvärt vilsen. Springer runt runt runt i en labyrint utan början, utan slut, utan någonstanns att ta vägen. Jag vill bara borra ett hål genom väggen och kippa efter lite luft. Nosa på friheten. Lämna allt bakom mig och börja om på nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards