Direktlänk till inlägg 27 juni 2008

jag ÄR bitter

Av Linnea - 27 juni 2008 00:15

Johan sover.Tråkpelle ska upp klockan 4.

Jag sitter och skrattar åt barn som slår sig.

Sjukhuset. En mamma kommer in med sitt barn. De har frontalkrockat med en lastbil i 110 km/h.Mamman har skadat foten men båda har överlevt. Mamman talar flera gånger om det mirakulösa, hennes son har inte fått en skråma. Då kommer pappan in i rummet, lyfter barnet ur vagnen och sätter ner pojken på golvet. Han traskar med full fart rakt in i en säng av stål och slår i huvudet råhårt. Jag dör.


Sen har jag suttit och tittat på grymma filmer med Eero Ettala, bland annat White Balance och Lost in Transition. By the way så minns jag en S-special Snowboardfilm där Shaun White medverkar som 11-åring. Tror det ska finnas på youtube också.


Övrig information:

  • Jag har feber
  • Jag har hard core-ont i halsen
  • Jag är jävligt trött
  • Jag tycker om kor
  • Sagan om Ringen står på i bakgrunden - det är ett jävla liv. "Noooooo FRODO", "WHoooooaaaa", " DOOOOOOWN", " would you destroy it? HUH? HUH?!!"
  • Jag funderar seriöst på att gå och lägga mig snart. (men nu börjar Jackass på mtv så jag blir nog kvar en stund.)

Dagens låt: Skillet - Whispers In The Dark

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 4 november 2010 21:00

Med gråten som växer sig kvävande stor i halsen sluter jag ögonen, andas in din rytm i mitt blodomlopp, känner hur ditt hjärta slår i mitt. Med dina långsamma sömnrörelser mot min rygg repeterar jag allting vi någonsin sagt till varandra, som en suff...

Av Linnea - 4 november 2010 20:51


Ser dig i ögonvrån där du rör dig bredvid mig; jag kan nästan inte andas, så vacker är du. Jag skäms över mig själv, över den jag har blivit och jag vågar inte möta din blick när du sträcker dig efter min hand över köksbordet. Varje antydan, varje up...

Av Linnea - 4 november 2010 20:48

Klockan är 06.34, jag är 7365,616 dagar gammal och jag hatar mitt liv. Hatar sökandet efter bekräftelse, uppgivenheten, känslan av att vistas i en värld där allting är möjligt bara inte i dag och bara inte för mig. Jag hatar mina trygghetsideologier ...

Av Linnea - 11 februari 2010 12:52

Numer är jag ett skal som jag inte trivs i på något vis. Vare sig jag, eller hon trivs där vi är nu. I gränslandet. 50/50. Halvtokig. Halvledsen. Halvtrött. Kunde jag åtminstone inte fått vara halvglad? Det är bara jag och min hjärna, mina tankar, ...

Av Linnea - 11 februari 2010 12:48

Jag är så fruktansvärt vilsen. Springer runt runt runt i en labyrint utan början, utan slut, utan någonstanns att ta vägen. Jag vill bara borra ett hål genom väggen och kippa efter lite luft. Nosa på friheten. Lämna allt bakom mig och börja om på nyt...

Ovido - Quiz & Flashcards