Alla inlägg under maj 2008

Av Linnea - 19 maj 2008 13:14

jag hatar att vika kartor.


Dagens låt: Anti Flag - One Trillion dollars

Av Linnea - 18 maj 2008 19:03

..efter ett slut på smärtan.

Det skulle vara så lätt. Det är så lockande. Och längtan skrämmer mig.


Jag känner igen den här känslan och det är inte kärlek. Det är inte glädje. Det är samma sak. Alltid samma sak. Varje gång. Jag tar alltid fel. Det är alltid samma sak och jag vet vad apati är. Jag vet vad apati är. Jag vet vad apati är. Jag hoppas att jag inte ställt till någonting. Inte igen. Det vore ju tråkigt om det var samma sak igen. Ännu ett sår. Ännu en att såra. Jag behöver inte dig. Du är bara ett nytt sår. Det är såhär jag fungerar. Jag gör mig själv illa. Du är bara ett nytt sår.


Av Linnea - 18 maj 2008 16:42

Jag vill inte vara instängd längre. Jag hatar att känna såhär. Som att något måste ske. Som att jag måste göra något åt det här. Det känns som att springa med lera upp till knäna. Som att luften förvandlats till något tjockt, klibbigt. Det känns som att jag bär på bly. Jag hatar känslan. Jag hatar henne. Jag hatar den jag möter varje dag. Jag hatar den jag delar säng med om nätterna. Jag hatar dig för att du alltid är med mig. Jag hatar dig för att du gör mig så illa. Jag hatar dig för att jag måste bära dig. Jag hatar att jag bär dig fast jag inte har den styrkan. Jag hatar. Jag hatar henne. Jag hatar speglar. Jag hatar hud. Jag hatar kropp. Jag hatar att stå still. Jag hatar att falla. Jag hatar dig.


Dagens låt: Blindside - Painting

Av Linnea - 17 maj 2008 16:54

Är nyfiken på vilka som läser bloggen.

Vore kul om du kunde skriva en kommentar.


Dagens låt: Disturbed - Liberate

Av Linnea - 16 maj 2008 17:40

Känner skräcken krypa närmare.Hur ska jag klara mig utan Maja  i två jävla dagar? Blotta tanken gör att jag får svårt att andas.


Uppdrag uppsats-skrivande går framåt. I rasande(mindre överdrift) fart.


Äntligen fick jag höra Johannas röst igen. Det var ju år och dar sen. Kärlek.

Vi diskuterade sommarens eventuella festivalbesök. Tagga Tagga. Den stora drömmen om vår camp-reunion tornar upp sig vid horisonten.


Det är fredag och mobilen går varm. Alex och jag kan inte vara bäst på att planera. Alex är bakis och jag är allmänt verkligen-inte-party-sugen. Kanske blir det bio istället. För övrigt har jag nu fått sju sms från Olof med samma budskap. Funderar på om det är något fel på hans mobil eller om han bara försöker vara lite kul.


Dagens låt: Alexisonfire - Boiled frogs

Av Linnea - 12 maj 2008 19:07

Två steg bakåt ett steg fram.


Stanna. Jag vill gå av.

Av Linnea - 11 maj 2008 23:20

Om du forstätter trycka sådär hårt mot min hals kommer jag att gå av.

Om du forstätter vända mig ryggen kommer jag aldrig att hinna ifatt.

Om du fortsätter nicka belåtet kommer jag aldrig att berätta sanningen.

Om du fortsätter att slita i mina kläder kommer jag att tappa greppet.

Om du fortsätter att gå kommer jag att stanna längs vägen.

Om du fortsätter att slå kommer jag att le genom tårar.

Om du fortsätter be mig att förstå kommer jag att skratta.

Om du fortsätter att titta på mig sådär kan jag aldrig bli hel.

Om du fortsätter vara såhär nära kommer jag aldrig att glömma.

Jag vill glömma dig. Jag vill blunda men blir bländad.


Jag gör vad som helst för dig. Lämna mig ifred.


Dagens låt: 40 Below Summer - All About You

Av Linnea - 10 maj 2008 23:30

Fingrar sköra som skare precis innan vintern släpper greppet om mina armar och jag fryser hela tiden medan tiden bara fortsätter rinna som varm honung och när ska jag börja lita på människor finns det en plats som kallas trygghet och kan jag få komma dit och kan jag få glömma att vintern inte släpper greppet om mina armar när det kalla golvet skickar kylan som strålar längs min ryggrad och jag vill känna min ryggrad och jag vill frysa för det är vad jag förtjänar för jag litar inte på någon men jag litar på skuggan och jag vill att du ska gå men jag är rädd för att du ska lämna mig snälla lämna mig inte för vad har jag då?


Dagens låt: Blindside - Sleepwalking

Ovido - Quiz & Flashcards